Tuesday, 11 October 2011

People make mistakes.




Assalammualaikum:')

    Dengan perut yg lapar, ku gagahi jua untuk mengupdate blog yang sekian lame tak berupdate ni. Cehhh sadiss sungguh bunyik-_- Oh hello guys! heee Today rase macam nak berjogetangantaksudah niat nak hilangkan rasa lapar tapi makin lapar.Demm. Bukan nak story pasal lapar ke ape. Tibe-tibe rase nak update entry padahal my mind kosong taktau nak tulis ape. So then i decide nak buat entry mintak maaf pada semua orang:) Suci tak?hikhik*gedik. 

       As u'll know i ni bukan nye insan yang sangat perfect di mata orang apatah lagi sangatlah kerdil di sisi Allah s.w.t. So as a human, everyday kita kene mintak maaf ngn org tau before kita tidur. I mean niat lah mintak maaf ngn org semua sbb tuhan tu maha mendengar. I mean tido malam ok? Bukan tido terbongkangtakretinakbangun# haha. So,bende yang paling senang adalah mintak maaf through this blog. Yelah senang lah sbb blog kan ramai org bace. Puihhh bajet blog kau retis sampai orang nak baca bagai. 


     And for those yang aku pernah tersakit hati,tersepak,tertumbuk,tercucuk,tertampar, terngumpat,terpinjam barang tak pulang2,tercaci maki or whatever, maafkanlah saya ye:) As a hamba Allah yang tak pernah lari by doing mistakes,i'm so sorryyyyy guys. We're just not perfect and remember Allah is always by ur side. Aicehhhhh feelling Maher Zain punn bolehh jugakkk:D hahaha. Let bygone be bygone,ambil yg jernih buang yg keruh lagi bagus kan?:) Kita hidup ni jangan lah suka sangat bermusuh coz believe me hidup korang takkan tenang kalau korang ade dendam dengan sape2 pun kat dunia ni. Bukak fb tadi aku terus nampak membe aku Yan(klik nak tengok blog die), post some words yang aku rase memang best gileeee kalau korang faham. 


"ALLAH DOES NOT JUDGE YOU ON HOW BAD YOU'VE BEEN IN THE PAST,BUT RATHER ON HOW GOOD YOU STRIVE TO BE NOW"

            Means kat sini, Allah tu maha adil lagi bijaksana. Tak semestinya orang yang selalu buat jahat sekarang akan jadi jahat selama-lamanya. Maybe one day, Allah bagi die petunjuk and at last die dapat jugak jadik orang baik:) And responsibility kite as a Muslim jangan lah condem sana sini. Daripada korg buat cmtu,its better korg doakan dia so that die dapat jadi lebih baik.Rite?:) Lastly, aku as a muslim yg masih and insyaallah berpegang teguh pada ajaran Islam nak mintak maaf lah kat sape2 yang aku pernah buat salah dulu,kini dan selamanya cewahhh haha. Doakan aku dapat jadi muslimah yang solehah dunia akhirat. Aminn:))



Hati suci,senyum pun ikhlas:) hehe.

3 comments:

  1. okay.terharu!hahah.

    #template baru kau cool weyh!
    taklama lagi blog liyana mastura jadi macam blog fatin liyana la cter dia ni . wahahha!

    ReplyDelete
  2. yan: ape sehhh. template ni dah lame kot. nampak sgt baru nak jenguk blog aku niT____T tskkk

    azri: thanks sudi singgah:) hehe

    ReplyDelete

Drop some comment guys:)