Monday, 16 May 2011

Review Make Up:)


Disebabkan semalam aku dah berhempas pulas membodek mama aku belikan barang make up yang dah habis so harini macam terbuka hati(mcm nak bagi ceramah) nak review make up yang aku rasa comfortable sangat bila pakai. Rase macam smooth je bile sekali pakai tu nak pakai lagi sampai barang tu habis.Lepastu mula lah aksi menggedik ala ala angelina jolie depan mama mintak duit sebab nak beli barang yang dah habis-___- Anak derhaka. Jangan contohi. Tapi mama tak kesah pun hehe*rolling eyes. Aku confirm lah takde lelaki pun nak bace review aku ni except lah lelaki tu pondan or mak nyah haha! Sorry guys takde niat pun.oopps!sorry girls haha. Ok ok daripada korang dengar aku pokpekpokpek 24/7 baik korang scroll down secepat yang mungkin heee.


Product: Gel Foundation Maybelline
Price: aku tak ingat. korang cek la sendiri haha.
Description : For me, bende ni sgt best bile pakai kat muka die cm bersatu lah dengan kulit kite. Cehh takpayah nak AF sangat*bersatu dengan muzik haha.


Product: SilkyGirl Compact Powder
Price : RM 19.90 ( cube korang try tawar menawar mane tau dapat ahaha)
yang ni memang best sbb bila pakai die macam smooth and menutup pori pori kita:)



Product : Loreal True match Mineral Powder
Price: RM 50 something kot(tak ingat jugak haha)
Description : Ok this one is very good. Why? Coz bende ni buat muke kite nampak cam shining la nampak segar je:) try lah hehe.


Product : Silky Girl Long-Wearing Eyeliner
Price : RM 14.90
Description : This eyeliner aku guna memang bole kate everyday la nak pergi class. Sangat important. Buat mata kita nampak besar sikit yelah i type mata yang sepet lol. Tapi kalau ade event ke ape ke i choose to wear yang liquid eyeliner because die punye effect lagi mantapp(scroll down hehe)


Product : Revlon Liquid Liner
Price : RM 36 mcm tu lah lebih kurang
Description : Although the price is quite expensive but it's worth u know? Effect die sgt menarik.


Product : Maybelline Volume Express Mascara
Price : RM 33.90
Description : Mascara ni best gile wehh.Siryes. Korang kalau nak beli mascara better korang pilih Maybelline sebab bagus gile . Ok sangat beria haha.

Product : Maybelline Eyeshadow
Price : tak ingat haha
Description : Dah lame actually aku tak pakai eyeshadow sebab tak minat sangat.But for those yang sangat minat pakai eyeshadow,cube try yang ni:)


Product : IN2IT Blusher (Plum Pearl)
Price : RM 20 something kot
Description : Warna die nampak menarik kan? Lagipun kaler die tak terlalu merah and sesuai untuk semua jenis warna kulit. Omg, siryes sgt lawa okay? hehe.

Product : Maybelline Lip Ice
Price : RM 8.90 (rasenye lah hehe)
Description : This one lip care yang paling bagus i guess. Sbb aku pakai mcm best je. Lagi satu kaler die mcm pinkish mcm tu je. Cantik kan?


Product :Maybelline Lip Gloss
Price : RM 11 something
Description : Yang ni aku suke gile. Kenape? Sebab bau die yang mcm fruity tu.Phewww!
After pakai lip ice yang macam aku tunjuk kat atas tu korang try bubuh lip gloss ni.Sikit je jgn banyak banyak. So korang akan dapat effect bibir macam ni :



Ok ni bukan gambar bibir saya. Gambar dicurik daripada fail sulit Google.hikhik. Gile lawa wehhh kaler die. Natural. Aku jenis tak suke pakai lipstick merah merah sangat. Ape barang pakai merah merah? haha. 

Product : Enchanteur Paris Perfume
Price : RM 24.90 kot 
Description : Lovely perfume. Setia selama 2 tahun and maybe forever.haha 


Actually aku saje je nak buat review make up ni. Bukan ape just nak share dgn korang yang tengah fikir nak pakai make up ape. Kire baik aku dah tolong suggest wehh. HAHA. Bukan nak berlagak beli bende mahal or whatever but i just want to SHARE.Repeat.SHARE. Thats all! Thanks for reading guys! heee



5 comments:

  1. mak ai.. byk ni make up nya.. hehehe..
    KB biasa gne produk MAC n silky girl. tp skit je.. ehhehe..



    Recent post :NYARIS JADI MANGSA AYAT 'POWER' BANGLA

    PROTERIN RAMBUT DALAM ROTI,PAU DAN KEK..HARAM!

    ReplyDelete
  2. hehe.biase biase je:) biaselah pompuan ahha

    ReplyDelete
  3. ok fine . TERbace sampai habis and im not maknyah or something like that . ngee .

    ReplyDelete
  4. ok fine . TERbace sampai habis and im not maknyah or something like that . =.=" .

    ReplyDelete

Drop some comment guys:)